VVD'er in de spotlight: Martijn Schipper

We vinden het leuk om de personen achter de VVD Beemster en Purmerend voor te stellen. Zodat we hen beter leren kennen en kunnen lezen waarom zij ook lokaal VVD stemmen. In de derde aflevering van deze maandelijkse rubriek stelt VVD-lid Martijn Schipper, inwoner van Purmerend en ondernemer op de Koemarkt.

Ik ben Martijn Schipper, samen met Isabella en onze 2 zoons wonen wij in het centrum van Purmerend. Vlak bij de Koemarkt en mijn werk.

Waar woon je en maakt het bijzonder?
Wij wonen aan de Purmersteenweg, een hele fijne straat om te wonen, midden in de stad en toch met een mooie tuin.

Werk
Samen met mijn vader run ik Concordia op de Koemarkt. Jarenlang hebben wij zalen verhuurd, in 2015 zijn wij kleinschalig gestart met het aanbieden van logies. Er bleek enorm veel vraag te zijn naar slaapplaatsen in Purmerend, per 2019 zijn wij volledig gestopt met het verhuren van zalen en zijn wij volledig verder gegaan als hostel/groepsaccommodatie. Voor toeristen is Purmerend een prima plek om te verblijven, niet te druk, een mooi horecaplein, goede verbinding met het openbaar vervoer van Schiphol naar Purmerend met de trein en met de bus weer van Purmerend naar Amsterdam.

Vrije tijd
Ik mag graag een paar keer in de week gaan hardlopen, de omgeving van Purmerend is erg  mooi, richting Beemster, Purmerbos, Ilpendam, Purmerland, er zijn genoeg leuke routes. Sinds kort ben ik begonnen met openwater zwemmen,  bij de kanaalkade is er een mooie stijger waar je het Noord-Hollands kanaal in kan om even lekker een stuk te zwemmen.

Waarom ben je lid van de VVD?
De VVD past als liberale partij het beste bij mij. De lokale politiek heeft altijd al mijn interesse gehad omdat de beslissingen die worden genomen zo goed zichtbaar zijn in het dagelijkse leven.

Wat wil je meegeven aan de nieuwe raad?
Als ondernemer/bewoner zou ik graag willen zien dat de leefbaarheid en het ondernemersklimaat in het centrum niet uit het oog wordt verloren. Het grote aantal woningen dat er de komende jaren bijkomt en het tekort aan parkeerplaatsen zal grote invloed hebben op de binnenstad. Het centrum moet niet een soort woonwijk worden, maar genoeg ruimte voor winkels/horeca houden.

Waarom VVD stemmen?
De VVD staat het dichts bij de ondernemer, begrijpen wat er speelt en problemen op een realistische en praktische wijze oplossen!