Kan dossier Beets dan toch eindelijk gesloten worden?

Na jaren van onderhandelen blijkt er nu toch een akkoord te zijn bereikt met de heer Beets over zijn voormalige bedrijfsterrein in de Weidevenne. Dit terrein grenst direct aan Brede School de Weide en is omwonenden al lange tijd een doorn in het oog. Dit hebben zij regelmatig bij de gemeente aangekaart. Het terrein is rommelig en licht vervuild en is daarom met een houten schutting afgezet om spelende kinderen van het terrein te weren. Verre van een ideale situatie dus!

Het akkoord biedt de gemeente de mogelijkheid om het terrein schoon en bouwrijp te maken. Eerder meldde wethouder Krieger al dat er een akkoord aan zat te komen, maar de onderhandelingen verliepen helaas moeizaam. De VVD is blij dat er nu wel een getekend akkoord op tafel ligt. Uit een brief van het College van 21 maart jl. blijkt dat het akkoord een grondruil met een bijbetaling behelst. De grond moet uiterlijk op 1 mei 2014 worden geleverd en de heer Beets staakt verder iedere juridische actie richting de gemeente Purmerend inzake de verwerving van zijn grond.

De heer Beets zal zijn grond te gelde moeten maken door er, al dan niet in samenwerking met een projectontwikkelaar, woningen op te gaan bouwen.

Waarom dan toch nog een vraagteken in de titel van dit artikel? De afgelopen tijd heeft de VVD vaak het gevoel gehad dat partijen er bijna uit waren, maar telkens weer bleek het net niet te lukken. De eerste handtekeningen zijn (weer) gezet. Nu is het afwachten of de definitieve handtekening bij de notaris ook snel volgt! Dan pas hebben we de zekerheid dat de bouw van woningen in de Weidevenne succesvol kan worden voltooid.

Voor vragen of opmerkingen over dit artikel kunt u contact opnemen met Bart van Elden via b.vanelden@gmail.com of 06-17784831.