VVD bezorgd over voortgang en kosten nieuwe sporthal

De VVD heeft recent in de commissie Samenleving haar bezorgdheid uitgesproken over de voortgang van de nieuw te bouwen sporthal.

Op de plek waar nu sporthal De Beukenkamp staat, zal een nieuwe multifunctionele sportaccommodatie worden gebouwd. De raad heeft hier al geruime tijd geleden toe besloten en de raad heeft daarvoor ook een budget vastgesteld.

Onlangs heeft het college van B&W in een brief aangekondigd dat ze het eerdere bouwplan aan wil passen. Dit omdat er enkele bewoners zijn die tegen het huidige plan bezwaren hebben. Hoewel de VVD groot voorstander is van het in overleg met bewoners komen tot een oplossing, voorziet de VVD wel dat deze actie van het college tot een flinke vertraging van het bouwplan kan leiden. Iets wat de VVD zeer zou betreuren.

Een tweede punt van zorg is dat de VVD voorziet dat de nieuwe sporthal, door deze wijziging, aanzienlijk duurder zal uitvallen dan er tot nu toe is begroot. Op de vraag van raadslid Manja van der Weit of dit gewijzigde plan niet veel meer geld zal gaan kosten, antwoordde wethouder Helm dat hij dat niet verwacht.

De VVD heeft sterke twijfels of dit nieuwe bouwplan binnen het huidige budget valt te realiseren. Wij zullen dit vanzelfsprekend nauwlettend in de gaten houden.