Geen belastinggeld voor 'feestje' Purmaryn

Komende raadsvergadering besluit de gemeenteraad of theater de Purmaryn € 50.000,- krijgt voor het vieren van het 25-jarig jubileum van het theater. Bij de afgelopen begrotingsraad stond dit punt ook al op de agenda. Mede dankzij de VVD is dit punt toen niet aangenomen. Nu staat het weer op de agenda, maar nu met een korte uitleg wat het theater met dit bedrag willen gaan doen.

De VVD vindt nog steeds dat het in deze tijd van bezuinigingen geen pas geeft om € 50.000,- aan een ‘feestje’ uit te geven. Vooral omdat we de komende tijd al ruim 5,5 ton aan een verbouwing van de Purmaryn uitgeven!

Charlotte van Raalte, commissielid van de VVD licht toe: ’Dat er verbouwd moet worden snappen we; het theater is inderdaad aan een opfrisbeurt toe. De VVD is van mening dat we daar geld in moeten steken. Maar dan ook nog belastinggeld spenderen aan een feestje’? Volgens de uitleg wil men van dit bedrag het theater en de binnenstad extra onder de aandacht brengen. Dat vinden we onnodig en in deze tijd een slecht signaal. Het bestaande budget van het theater is toereikend om extra aandacht aan het feestjaar te kunnen besteden.'

Kortom: wat de VVD betreft geen 50.000 euro extra voor een ‘feestje’!