'Eerste' paal multifunctionele sporthal Purmerend

Dit project heeft na vele jaren eindelijk de fase bereikt van het slaan van de eerste paal. Dit project heeft vier wethouders 'versleten' en de vierde wethouder (wethouder Roald Helm) heeft vandaag de 'eerste' paal geslagen: de andere 379 palen waren reeds verticaal de grond ingeslagen. Dit historische moment is een mijlpaal voor sportend Purmerend. Als alles volgens planning verloopt heeft Purmerend volgend jaar, zomer 2017, een moderne sporthal die zeker weer dertig jaar mee kan en die gebruikt gaat worden door verschillende sportverenigingen en Purmerendse scholen.

Onder grote belangstelling (± 50 personen) van sportraad, sportverenigingen, raadsleden en andere geïnteresseerden werd de laatste paal geslagen en werd er vooruitgeblikt op de voltooiing.

Hoe gaat de sporthal heten? Er is nog geen naam bedacht! De gemeente heeft een prijsvraag uitgeschreven: iedere Purmerender mag 3 verschillende namen insturen. Op een later moment wordt de winnende naam bekend gemaakt en de daarbij behorende prijs.

De volgende politieke partijen waren aanwezig: Stadspartij, AOV, GroenLinks, Lijst van Damme, Leefbaar Purmerend en de VVD.

J.J. (Hans) Boskemper

26 oktober 2016