VVD-Minister Barbara Visser vraagt aandacht voor verkiezingen in Purmerend

De gemeente Purmerend en de gemeente Beemster gaan fuseren en daarom zijn er op 24 november a.s. gemeenteraadsverkiezingen. Belangrijke verkiezingen die iedere inwoner raken. Toch is bij gemeenteraadsverkiezingen de opkomst vaak laag. Om extra aandacht voor deze belangrijke verkiezingen te vragen was Minister van Infrastructuur en Waterstaat Barbara Visser afgelopen zaterdag in Purmerend.

Samen met de VVD kandidaat-raadsleden riep minister Visser de inwoners van Purmerend en Beemster op om vooral te gaan stemmen! En dan natuurijk bij voorkeur op de VVD.

Gemeenteraadsverkiezingen

De VVD greep dit moment aan om de inwoners op te roepen om vooral te gaan stemmen. Manja van der Weit, lijsttrekker van de VVD: ‘Nog maar een paar dagen en dan zijn de gemeenteraadsverkiezingen! Belangrijke verkiezingen want het is de gemeenteraad die besluit of er meer parkeerplekken in de binnenstad moeten komen, of hoe hoog de lokale belasting is die u moet betalen.Om de inwoners naar de stembus te krijgen moeten we zo veel mogelijk mensen spreken en uitleggen dat hun stem echt belangrijk is. Want helaas zijn mensen vaak wel bereid om naar de stembus te gaan voor landelijke verkiezingen maar met lokale verkiezingen doen ze dat minder snel.’

Minister Visser, zelf jaren gemeenteraadslid in Zaanstad geweest, onderschrijft het belang van lokale verkiezingen en kwam om die reden de VVD kandidaat-raadsleden graag helpen met hun oproep.