Een bereikbare binnenstad

De VVD Purmerend vindt dat de ontwikkeling van de binnenstad samen moet gaan met een goede bereikbaarheid. De binnenstad slibt namelijk dicht! Bezoekers van de binnenstad en doorgaand verkeer (van en naar de snelweg A7) staan samen in de file in de binnenstad. Dat is voor niemand fijn. Ook van rondjes rijden op zoek naar een geschikte parkeerplek wekt ergernis op.

Bezoekers van de binnenstad en doorgaand verkeer (van en naar de snelweg A7) staan samen in de file in de binnenstad. Dat is voor niemand fijn. Ook rondjes rijden op zoek naar een geschikte parkeerplek wekt ergernis op.

Claxonate

De Claxonate (parkeergarage) staat vaak leeg en is nota bene eigendom van de gemeente. Om vergunninghouders (veelal bewoners en ondernemers in bezit van een parkeervergunning) meer ruimte te geven om hun auto te parkeren in de binnenstad, heeft de VVD Purmerend een motie ingediend om vergunningparkeren in de Claxonate mogelijk te maken. Dat wordt nu onderzocht.

Eén oplossing voor parkeren

Een bereikbare binnenstad voor de auto is voor de VVD Purmerend essentieel. Voor bezoekers, maar ook voor inwoners en ondernemers. Zo gaat was ons betreft het Lammetje pas weg als die parkeerplaatsen ergens gecompenseerd zijn en bouwen we nieuwe parkeervoorzieningen zodat er voldoende parkeerplaatsen zijn voor bezoekers en bewoners van de binnenstad.

We zetten daarom in op een duurzame oplossing voor parkeren die vele jaren meegaat en geen houtje-touwtje oplossing. De oplossing hebben we nog niet, maar als het aan ons ligt zetten we de gemeente zo snel mogelijk aan het werk om dit te realiseren.