De VVD bezoekt... Uitreiking Sport Awards Purmerend 2016

Als een goede traditie werd de Sport Awards Purmerend weer georganiseerd, dit keer door RTV-Purmerend in samenwerking met Spurd en de Sportraad Purmerend. Het is de verkiezing van de sportmensen van het jaar 2016 in Purmerend, in de categorieën jeugdsporter (tot en met 15 jaar), sportman, sportvrouw en sportteam.

Alle aanmeldingen werden in eerste instantie beoordeeld door een vakkundige jury. De jury, onder voorzitterschap van Bert Slegt (Sportraad), heeft vooral kritisch gekeken met een scherp oog naar het talent, de prestaties en de ambities. Op basis hiervan werden per categorie 3 talenten geselecteerd. Aan de zaal werden de talenten getoond opdat de aanwezigen middels sms mee konden stemmen. Het oordeel van de Jury en de zaal wogen even zwaar. Het was verbazingwekkend om te zien hoeveel talent er in Purmerend is.

In de categorie jeugdsporter werd Dorin Radulescu gekozen, hij beoefent de vechtsport kunfu. Als sportman werd de wielrenner Mark Bakker gekozen. Dat Marlou van Rhijn de sportvrouw werd, was voorspelbaar. Deze topatlete, die bekend is als “Blade Babe” heeft al olympische en wereld titels op haar naam staan. In de categorie sportteam vielen de rugbysters van ereklasse RC Waterland in de prijzen.

Deze avond werd druk bezocht waaronder de aanwezigheid van drie wethouders: Harry Rotgans, Mario Heggers en Roald Helm. Maar ook de politieke partijen VVD, PvdA en GL waren aanwezig.